loading...
کرم کوچک کننده بینی
کرم کوچک کننده بینی بازدید : 22 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 عوارض جراحی کوچک کننده بینی

۱- فرو رفتگی بالای نوک بینی:

این عارضه در اثر برداشته شدن غضروف‌های تیغه بینی یا قسمت میانی بینی ایجاد می‌شود. معمولا در اولین هفته‌های پس از جراحی، تورم موجود در بافت‌ها مانع از آشکار شدن کامل این عارضه می‌شود.

۲- فرو رفتگی‌های پره‌های بینی:
معمولا این عارضه به دنبال برداشته شدن غضروف‌های پره‌های بینی برای جمع کردن نوک بینی ایجاد می‌شود. در مواردی که نوک بینی بیش از حد لازم جمع شود، کم بودن غضروف‌های حمایت کننده نوک بینی و نزدیک شدن بیش از اندازه این غضروف‌ها به یکدیگر ممکن است علاوه بر نمای بیش از اندازه فرورفته بیرونی، موجب اشکال در تنفس از راه بینی شود.

۳ - انحراف قسمت غضروفی بینی:
این عارضه معمولا به علت باقی ماندن انحراف تیغه داخلی بینی ایجاد می‌شود. در صورت انحراف قابل توجه تیغه بینی، اسکلت غضروفی بینی نیز به پیروی از آن دچار انحراف می‌شود.

۴- کلوملای تو کشیده شده:
اصطلاح «کلوملا» به پره وسطی بینی اطلاق می‌شود. به طور طبیعی از نظر معیارهای زیبایی بینی، در نمای نیمرخ، پره وسطی بینی باید خود را در ورای پره‌های طرفین بینی نمایان کند.

۵- برداشته شدن بیش از حد پوست پره‌های بینی:
در مواردی که قسمتی زیادی از پره‌های بینی برداشته شود، ممکن است به دلیل صاف شدن چین بین بینی و صورت، اثر بخیه‌ها بر روی پوست صورت نمایان شود. تنگی بیش از حد سوراخ‌های بینی موجب مشکلات تنفسی از راه بینی نیز می‌شود.

اصلاح این حالت از معضلات جراحی پلاستیک بینی است، زیرا جبران پوست از دست رفته در بعضی از موارد مستلزم برداشتن پوست پیوندی از قسمت‌های دیگر مانند لاله گوش است. بنابراین امروزه احتیاط زیادی در مورد برداشتن پره‌های بینی انجام می‌گیرد و پره‌های بیش از حد نمایان که عملکرد طبیعی بینی را به همراه داشته باشند، بسیار بهتر از پره‌های کوچک شده‌ای هستند که موجب اشکالات تنفسی می‌شوند.

۶- فرو افتادگی کامل طرفین نیمه پایینی بینی:
در صورتی که برداشته شدن بیش از حد غضروف‌های پره بینی با برداشته شدن بیش از حد غضروف‌های کناری قسمت میانی بینی همراه باشد، عواقب تنفسی وخیم‌تر خواهد بود. در این حالت فروافتادگی کامل از دو طرف موجب باریکی بیش از حد بینی در قسمت میانی و پایینی و نیز تنگی شدید معبر تنفسی می‌شود. پیوند‌های گسترش دهنده برای درمان این حالت به کار می‌روند.

۷- بالا رفتن بیش از حد نوک بینی:
برداشته‌شدن بیش از اندازه بافت‌های غضروفی و پوست قسمت پایینی بینی ممکن است موجب بالا رفتن بیش از حد نوک بینی و ایجاد نمای بینی خوکی شکل ‌شود. در این حالت عمق سوراخ‌های بینی از فاصله دور نیز نمایان است و حالتی کاملا مصنوعی و غیرطبیعی به بینی می‌دهد. اصلاح این حالت نیز از موارد مشکل در جراحی بینی است، چرا که همواره برداشتن بافت‌ها آسان‌تر از اضافه نمودن بافت‌ها است.

۸- باریک شدن بیش از حد نوک بینی:
نوک بینی از نظر اصول زیبایی، پهنایی متناسب با قسمت‌های بالایی دارد. در صورت باریک شدن بیش از حد نوک بینی، تناسب بین دو قسمت بالایی و پایینی بینی به هم می‌ریزد و قسمت بالایی پهن‌تر به نظر می‌رسد. معمولا چنین حالتی مشکلات تنفسی را نیز به دنبال خواهد داشت.

۹- تلانژکتازی نوک بینی:
در این حالت مویرگ‌های زیادی بر روی پوست نوک بینی نمایان می‌شوند. جراحی‌های مکرر و دست کاری زیاد بر روی بافت‌های گوشتی زیر پوست نوک بینی در حین عمل، از عوامل مستعد کننده این عارضه‌اند.

۱۰- اسکار پوست کلوملا:
در جراحی‌های باز بینی، لب به لب نبودن لبه‌های پوست در هنگام زدن بخیه‌های پوستی، موجب نمایان شدن خطوط زخم و ایجاد فاصله بین دو لبه می‌شود. به کارگیری حداکثر دقت و ظرافت هنگام بستن برش‌های پوستی مانع از ایجاد این عارضه می‌شود.

۱۱- نکروز پوست نوک بینی:
از تأسف‌بار‌ترین عارضه‌های جراحی پلاستیک بینی است. همانند قسمت بالایی بینی، آسیب‌های شدید به شبکه مویرگی زیرپوستی و دست کاری‌های زیاد در بافت‌های زیرپوستی نوک بینی توسط پزشک جراحی که فاقد تجربه، علم و تخصص کافی است، علت مهم ایجاد آسیب‌های پوستی نوک بینی است.

در حالت بسیار شدید حتی ممکن است کل پوست نوک بینی از دست برود. ترمیم چنین عارضهٔ وخیمی ‌مستلزم به کارگیری روش‌های ترمیمی با استفاده از پوست قسمت‌های دیگر صورت مانند پوست پیشانی و یا پوست چین بین لب و بینی است.

۱۲- قوس محدب پشت غضروفی بینی:
علت این عارضه ممکن است برداشته شدن بیش از اندازه پشت استخوانی بینی و یا کم برداشته شدن پشت غضروفی بینی باشد.

کرم کوچک کننده بینی بازدید : 22 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اولین کسی که عمل جراحی بینی رویش انجام شد چه کسی بود؟
این فرد سرباز جنگ جهانی دوم به نام William M. Spreckley ستوان جنگل بانان شروود در انگلیس بود.
او بیمار دکتر Harold Gillies بود. و سال 1917 وقتی 33 سال داشت در جنگ به بینی اش شلیک شد و به طور کامل بینی خود را از دست داد.
این سرباز اولین کسی بود که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفت. دکتر هارولد او را عمل کرد. 

کرم کوچک کننده بینی بازدید : 22 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
کوچک کننده قوز بینی بدون جراحی: در این روش مقدار مناسبی از یک ژل که می‌تواند کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می‌شود تا بینی ظاهری زیباتر پیدا کند.


وی با بیان اینکه این تکنیک به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود، افزود: با استفاده از این روش می‌توان رفع قوز بینی و یا ناصافی، غیرقرینگی و یا تورفتگی‌های بینی را رفع کرد و هم‌چنین با تزریق این ژل نوک بینی را بالا برد.

این متخصص پوست و زیبایی با اشاره به اینکه دوام این روش بین یک تا سه سال است، اضافه کرد: تزریق ژل در کمتر از 10 دقیقه و بدون بیهوشی صورت می‌گیرد و نسبت به جراحی بینی مقرون به صرفه تر است.

ملکی با بیان اینکه اگر بینی دچار ناصافی، غیرقرینگی یا تورفتگی باشد می‌توان با پر کردن این نواحی سطح بینی را صاف و یکدست و ظاهری متناسب‌تر ایجاد کرد،‌ ادامه داد: هم‌چنین در صورتی که بیمار از جراحی بینی رضایت نداشته و یا بینی پس از جراحی دچار ناصافی یا عدم تناسب با دیگر اجزای صورت شده باشد با تزریق این ژل، زیبایی بینی تکمیل می‌شود.

کرم کوچک کننده بینی بازدید : 34 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آلرژی و رینیت بینی چیست؟
آلرژی و رینیت حساسیتی منشأ بروز علائم آزاردهنده ای هستند به طوری که افراد مبتلا نمی‌توانند آرامش داشته باشند، برخی از این علائم عبارتند از: آبریزش مداوم بینی ، گرفتگی بینی، مشکل در نفس کشیدن، عطسه های پشت سرهم، خارش بینی، سوزش چشم، آبریزش از چشم و... . هیچ کدام از این نشانه ها شدید نیستند، بلکه عادی و معمولی اند. با این حال، این علائم سه گانه (عطسه+ آبریزش بینی+ خارش بینی) کیفیت جریان عادی زندگی را به نحو قابل توجهی، مختل می‌کنند زیرا خواب به خاطر بیدار شدن های شبانه به هم می‌خورد و فرد در تمام طول روز دچار خستگی و سر درد می‌شود. در نتیجه، این اختلالات تأثیر مستقیمی بر روی شغل، تفریح و حتی عادی ترین فعالیت های روزانۀ فرد خواهند داشت.  

چرا رینیت حساسیتی باعث جاری شدن اشک از چشم ها می‌شود؟
رینیت بیشتر بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم بینی به دلیل التهاب مخاط بینی به وجود می‌آیند که گرفتگی و احتقاق بینی را با خود به همراه دارند. اما در بیشتر موارد، علائم رینیت حساسیتی از محدودۀ بینی فراتر می‌روند و خیلی سریع در ناحیۀ بینایی گسترده می‌شوند. به طور کلی، 66% از افراد مبتلا به رینیت حساسیتی دچار ناراحتی های چشمی از جمله سوزش و سرازیر شدن اشک هم می‌شوند. 

در این شرایط، پزشکان از رینیت و التهاب ملتحمه سخن به میان می‌آورند. بنابر شدت و دفعات نشانه های چشمی، احتمال التهاب ملتحمۀ حساسیتی نیز مطرح می‌شود. بنابراین علائم شدیدتر هستند، علائمی از جمله: سرخ شدن چشم ها، سوزش، اشک، تورم پلک ها و از همه مهم تر احساس وجود شن در چشم ها. 

آلرژی بیماری است که بیشتر و بیشتر شیوع پیدا می‌کند 
در حال حاضر، 25% افراد جامعه مبتلا به رینیت حساسیتی هستند. رینیت حساسیتی علائم حساسیت معمولی و به ویژه حساسیت به گردۀ گیاهان را دارد. به همین خاطر رسیدن فصل بهار، دورۀ هراس آوری برای میلیون ها فرد حساسیتی است زیرا این دوره که ممکن است ماه ها طول بکشد، برای این افراد همراه با ناراحتی و خستگی بسیار زیاد است.

اگر چه از بین بردن تمامی گرده های گیاهان غیر ممکن است، اما با اجتناب از انجام فعالیت در هوای آزاد در دورۀ گرده افشانی، و بستن پنجره های خانه می‌توان کمتر در معرض آنها قرار گرفت. ضمناً شناخت زمان بندی گرده افشانی گیاهان نیز بسیار مهم است. اگر بخواهیم تجمع گرده ها را با توجه به زمان و نواحی تقسیم بندی کنیم، 3 فصل عمده وجود خواهد داشت:

فصل درخت ها که از آغاز ژانویه تا آغاز بهار است.
فصل غلات که دورۀ آن اواسط بهار تا ابتدای تابستان را در برمی‌گیرد. 
و فصل علف ها که از ابتدای تابستان شروع می‌شود و تا ابتدای پاییز ادامه دارد. 

به این ترتیب درمی‌یابیم که رینیت حساسیتی فقط محدود به بهار نیست و درمان آن بر پایۀ مصرف آنتی هیستامین های خوراکی قرار دارد. آنتی هیستامین ها عموماٌ برای کاهش علائم سه گانۀ بینی مفید و مؤثر هستند. بنابر شدت علائم، می‌توان از مکمل های کرتیکوئید موضعی و گاهی اوقات خوراکی بهره برد.  

 
کرم کوچک کننده بینی بازدید : 29 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آیا با وجود مشکلات تنفسی می توان اقدام به جراحی های بینی نمود؟

در صورتی که پیش از جراحی، در حین عمل و پس از جراحی، تمامی شرایط لازم برای حفظ سلامت بینی از نظر تنفسی مورد توجه قرار گیرد، می توان در این حالات اقدام به جراحی بینی نمود. البته در این حالت جراح با مشکلات زیادی در عمل مواجه است که با تسلط خود بر مشکلات داخل بینی باید بتواند بر آنها فائق آید. از سه علت شایع مشکلات تنفسی در بیماران داوطلب جراحی پلاستیک بینی، دو علت آن، یعنی انحراف تیغه بینی و رشد بیش از اندازه شاخک های بینی، هم زمان با جراحی پلاستیک بینی قابل اصلاح اند. اما علت سوم که شامل پولیپ های بینی و سینوزیت مزمن است، بهتر است در مرحله جداگانه ای، پیش از انجام جراحی پلاستیک بینی، تحت درمان مناسب قرار گیرد. در صورت تشخیص صحیح و دقیق هر کدام از این مشکلات تنفسی، با درمان مناسب، بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی می تواند از رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی بعد از جراحی اطمینان داشته باشد. در این راستا، انجام اندوسکوپی تشخیصی بینی قبل از جراحی، کمک مهمی در تشخیص علت و یا علل ایجاد کننده مشکلات تنفسی بینی می کند.

کرم کوچک کننده بینی بازدید : 24 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
پیشگیری از آبریزش بینی
کله پاچه نخورید

یکی از روش هایی که با کمک آن می توان حرارت درونی بدن را افزایش داد و به ایجاد اعتدال در طبع بدن پرداخت گنجاندن خوراکی ها و غذاهایی با طبع گرم در برنامه و رژیم غذایی روزانه است. مصرف خوراکی های با طبع گرم برای مردان و زنانی که مزاج سرد و تر دارند یا مزاج آنها بلغمی است بسیار ضروری است چرا که این شیوه به آنها کمک می کند تا علاوه بر کنترل مزاج عوارض و بیماری های ناشی از فصل های سرد سال را نیز کنترل کنند. در بسیاری از متون طب سنتی اشاره شده گنجاندن گوشت گوسفند به برنامه غذایی روزانه به ویژه تهیه کباب از گوشت گوسفند که روی حرارت مستقیم و اندک ذغال کبابی شده باشد بهترین انتخاب است. مصرف این کباب نه تنها به تولید انرژی و حرارت درونی بدن کمک می کند بلکه می تواند مانع از ابتلا به برخی از عوارض فصل های سرد مانند دردهای مفصلی شود. این در حالی است که بسیاری از مردم تصور می کنند مصرف کله پاچه می تواند در روزهای زمستان به افزایش حرارت درونی کمک کند در حالی که کله پاچه به دلیل طبع سرد و مرطوبی که دارد برای افراد بلغمی مزاج به ویژه در زمستان نامناسب است.

۳ گیاه جادوگر را بشنا سید
یکی دیگر از روش هایی که با کمک آن می توانید مزاج سرد و تر خود را معتدل کنید گنجاندن پودر گیاهان معطر با طبع گرم مانند زنجبیل، دارچین و زیره در برنامه غذایی است. این شیوه نه تنها در طب سنتی ایران بلکه در شیوه های درمانی طب سنتی هند نیز از جمله ساده ترین و موثرترین روش ها برای تقویت بدن افراد سردمزاج در پاییز و زمستان محسوب می شود. البته مصرف خوراکی این ادویه ها در کنار استفاده موضعی از روغن تهیه شده از این گیاهان مانند روغن دارچین و زیره یا رایحه درمانی با اسانس ها و عصاره گیاهانی که مزاج گرم دارند مانند اسانس گل نرگس یا دارچین به کنترل سردی و تری بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر هوای سرد و بارانی پاییز و زمستان کمک می کند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
کرم کوچک کننده بینی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 1,381